Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2003390512   Els Trastorns de la Conducta Alimentària: detecció i prevenció al centre escolar
2020-2021   Jornada / Jornades. Altres
  
   2/7/2021 - 2/7/2021 (5 hores) de 9:00h a 13:30h
   ST Comarques
   Casp, 15 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
  
   Activitat en format virtual
  
Accessos   Plànol
Tipus activitat   TDCA Els Trastorns de la Conducta Alimentària: detecció i prevenció al centre escolar
  
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta formació, dirigida a professionals de l’educació, proporciona informació sobre què són els trastorns de la conducta alimentària (TCA), com es desenvolupen, quines senyals d’alerta ens poden indicar un possible cas i com actuar davant de la sospita. També proporciona informació i estratègies per prevenir els TCA a través del foment dels factors de protecció davant d’aquestes patologies. L’activitat és portada a terme per una psicòloga especialista en trastorns de la conducta alimentària. La durada és de 4 hrs i la metodologia facilita la participació activa per part de les persones assistents. Un cop realitzada la formació, l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia es posa a disposició dels i les professionals que l’han realitzat per proporcionar-los assessorament davant de casos de TCA amb els que es trobin en el seu dia a dia professional.
  
Objectius   Proporcionar informació i eines als professionals de l’educació perquè siguin capaços d’identificar les senyals d’alerta d’un possible cas de trastorn de la conducta alimentària al centre escolar, saber quins passos donar davant la sospita i conèixer quina metodologia i estratègies fer servir a l’hora de realitzar accions per prevenir els trastorns de la conducta alimentària i promoure la salut entre infants i joves des del centre escolar.
  
Continguts   -Què són els trastorns de la conducta alimentària (TCA):
.Anorèxia Nerviosa, Bulímia Nerviosa, Trastorn per Afartaments i Trastorn de la Conducta .Alimentària No Especificat
.Factors de risc: com es desenvolupen els TCA
.Dades epidemiològiques i pronòstic de recuperació
-Senyals d’alerta d’un possible cas de TCA al centre escolar
-Pautes d’actuació davant de la sospita d’un cas de TCA al centre escolar:
.La conversa amb l’adolescent i la família
.Circuit de derivació i tractament dels TCA (sistema sanitari)
-Prevenció dels TCA:
.Prevenció inespecífica
.Factors de protecció
.Bones praxis en prevenció de TCA
-Contingut extra: bibliografia, recursos audiovisuals i exercicis pràctics

  
Observacions   Intensiu modalitat jornada del 05 de juliol al 23 de juliol matins i tardes
telemàtica sincrònica en plataforma ODISSEA i asincrònica


  
Formador/a   Sara Bujalance
  
Avaluació   Continuada
L’avaluació de la formació tindrà en compte:
L’assistència a la pròpia formació
El resultat d’un qüestionari per avaluar l’assoliment dels objectius de la formació

  
Requisits de  certificació   Assistència a 5 hores de formació (4 en directe a través de la plataforma Odissea i 1 a través del contingut extra, treballat individualment)

  
Persones  destinatàries   Dirigit als professionals d'educació
  
E-mail   rbelana@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   02/07/2021   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent